Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renée Leenstra - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renée Leenstra - WaarBenJij.nu

Madrid

Blijf op de hoogte en volg Renée

10 Juni 2015 | Spanje, Salamanca

Hi!
Ondertussen ben ik al aan het inpakken. Morgen komt paps en dan beginnen we vrijdag aan onze tocht naar huis... Het gaat zo snel, Ik zit hier nu 6 weken maar het lijken er echt maar 2 te zijn. Maar ja aangezien ik nou niet bepaald een "ster" ben in het inpakken van koffers moet ik echt even een pauze hebben, dus het ideale moment om over mijn weekendje in Madrid te schrijven.
Vrijdag 29 mei zijn we met de bus naar Madrid gegaan, de busreis duurde maar liefst 3,5 uur vanwege alle kleine dorpjes onderweg waar mensen opgehaald werden door de bus. Rond een uur of 5 kwamen we dan eindelijk aan in Madrid. Luise en ik dachten even snel een taxi te nemen naar het hotel en dan later op de avond wat te gaan eten. Wij zitten dus in de taxi vertellen het adres van het hotel, (nog helemaal happy van het feit dat we veilig aan zijn gekomen ) de taxichauffeur draait om en zegt dat de straat niet in Madrid bestaat.... Luise en ik keken elkaar aan en het voelde alsof iemand ons in de rug had gestoken. De taxichauffeur riep naar een andere chauffeur en voor dat we het wisten stonden er een stuk of 10 verschillende taxichauffeurs om ons heen. Gelukkig was er één man die Engels kon. Hij vertelde dat het hotel 20km van Madrid lag... Wat moesten we nu?! We waren in een stad die we niet kenden, hadden geen hotel en wilden zeker niet op een bankje ergens buiten slapen. Gelukkig had de man die Engels kon praten een goedkoop hotel voor ons geregeld in het centrum van Madrid. We konden hier dan maar 1 nachtje blijven maar dat was genoeg. We zouden later kijken voor een ander hotel.
Ondanks de slechte start hebben we er nog een leuke avond van kunnen maken. We liepen nadat we waren ingecheckt bij het hotel door een leuk winkelstraatje dat uitkwam vlakbij la puerta el sol. In dit straatje vonden wij ook een bakkerijtje waar ze alleen maar glutenvrije producten verkochten, onder andere cup cakes! Dit was zo geweldig omdat Luise een allergie heeft voor een bepaald soort tarwe, dus alles wat glutenvrij is kan zij eten. Nou we wisten al waar we zouden gaan ontbijten zaterdag ochtend. En inderdaad haha daar zaten we dan met onze Banana chocolat- en Red velvet cup cakes. (foto) Ze waren amazing!!! Echt gewoon te lekker voor woorden haha, we waren slim en hadden allebei de cup cakes door de helft gesneden zodat we allebei deze 2 smaken konden proberen. Een betere start van de dag konden we niet hebben. Voor de rest van de dag hebben we een hop on hop off bustour gedaan. De bussen reden langs alle 'toeristische' plekken van de stad. Wij hebben alles gezien. Het paleis, la puerta del sol, plaza mayor (1 ding, de plaza mayor in Salamanca vind ik dus echt mooier) etc. Ook wilden we graag naar het kunstmuseum Thyssen, ze hebben hier een uitgebreide collectie van Vlaamse en Nederlandse kunstschilders. Helaas toen we hier aan kwamen bleek het museum nog maar een half uurtje open te zijn, daarom besloten we om hier op zondag dan maar naartoe te gaan. Het was zo lekker op boven in de bus te zitten en rond te rijden, als pluspunt konden we ook nog heerlijk geniet van de zon! Wat wil je nog meer haha!. In de tussentijd waren mijn ouders heel lief geweest en hadden ze een hotel midden in het centrum voor ons gevonden. Zaterdagavond hebben we in een Thais restaurant gegeten, daarna zijn we naar een cocktailbar gegaan en hebben we heerlijk buiten gezeten en genoten van onze cocktails. Eerst een 'pink margarita' en daarna ik van een 'mango moijto' en Luise van een 'pina colada'. Ja, we hebben zeker genoten.
Zondag zijn we eerst naar de grootste vlooienmarkt in Madrid geweest, deze wordt elke zondagochtend gehouden. Het was zeker leuk om te zien maarja weetje, een vlooienmarkt is en blijft een vlooienmarkt.. Meer heb ik er niet over te zeggen. Daarna hebben we de metro richting museum Thyssen genomen. Ik ben zo blij dat we dit hebben gedaan. Echt een geweldige ervaring. Ik ben gewoon gek op schilderijen dus dit was heel leuk om te zien, er hingen ook heel veel schilderijen die ik herkende dus dat was wel heel erg leuk. Ik moet eerlijk zeggen dat de zondag een hele rustige dag voor ons was. Na Thyssen zijn we naar parque del retiro geweest. Dit is een heel groot park in het midden van Madrid. Eigenlijk was het niet te doen om daar door heen te lopen want het was verschrikkelijk warm. Maar, we hebben het gedaan en daar ben ik blij meer. Had het zeker niet willen missen.
Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan waar onze koffers nog stonden, deze hebben we opgehaald en hebben de metro richting het busstation genomen om vervolgens weer in de bus te zitten voor 3,5 uur.
Ik kan zeker zeggen dat Madrid een hele mooie stad is, de architectuur is heel indrukwekkend en bevat elementen van de klassieke oudheid. Ik wil zeker nog een keer terug naar deze stad omdat ik het gevoel heb dat ik lang nog niet alles heb gezien. (maar dat kan ook niet in 2 dagen) Ik denk echt dat Madrid een van de mooiste steden is waar ik ooit in ben geweest. Dus aanrader!!!

Mocht je ooit naar Madrid willen en tips nodig hebben voor wat je moet zien? Ik heb alle folders nog haha informatie zat dus!

Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Op woensdag 29 april 2015 ben ik op weg gegaan naar het mooie Salamanca. Hier mag ik voor 4 weken het leven van een Spaanse student leven.

Actief sinds 07 Mei 2015
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 2727

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Life in Salamanca

Landen bezocht: