afgelopen week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renée Leenstra - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renée Leenstra - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 Juni 2015 | Spanje, Salamanca

Het is een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Sorry daar voor. Al is het nu wel zo dat ik extra veel te vertellen heb.
Deze week was mijn eerste week van de 2 extra weken school die ik zou gaan doen. Dus vorige week krijg ik dan mijn certificaat waarop staat dat ik al mijn vakken goed heb afgerond. Hier ben ik dan natuurlijk ook heel erg trots op. Het was even hard leren voor de examens die ik voor alle vakken moest afleggen maar het was het zeker waard. Het is wel raar om na 4 weken met een vaste klas te hebben gezeten zomaar weer overnieuw te moeten beginnen met nieuwe klasgenoten en nieuwe docenten. Ik heb dan zowaar wel het geluk dat ik een hele leuke nieuwe klas heb, ik zit nu in een klas met alleen maar meiden. Ik kan vooral goed overweg met 4 Amerikaanse meiden uit Mississippi.
HAHAH oke nu komt het hoor, in mijn eerste 4 weken school had ik voor een bepaald vak Manuela als docente. Manuela is de genen die de hele tijd staat te zingen voor de klas (waar ik na 4 weken toch echt wel genoeg van had). De laatste vrijdag (29 juni) sloegen Luise en ik haar les over, we gingen namelijk iets te laat onze bedden in (laten we zeggen 5 uur 's ochtends) en aangezien ze nou niet onze favo docente was en het toch de laatste dag was konden we het wel overslaan. Het punt alleen is dat wij haar tegenkwamen onderweg naar school, we wilden wel naar de les na haar (we kregen ons certificaat). Wij liepen gewoon lekker relaxed over straat en in eens zagen we haar! Ze liep zo'n 5 meter voor ons. Zo snel als we konden renden we een kant op, we hoorden nog een "adios" achter ons maar we keken niet om. (Misschien niet helemaal netjes maarja... ) Ik was zo blij dat ik geen les meer van haar zou krijgen hahaha. Goed afgelopen dinsdagopzoek naar het gebouw waar ik deze 2 weken les zou krijgen, ik het gebouw in waarvan ik dacht dat dat het juiste gebouw was... niet dus... Moest ik helemaal aan de andere kant van het centrum zijn, ik had nog 3 minuten voordat de lessen begonnen. Oke mooi shit... dat gaat weer lekker goed op de eerste dag. Ik zo snel als ik kan (lopend, want rennen door dat centrum dat doe je niet he ;) ) Nou daar was ik dan eindelijk 10 minuten te laat maar ach gebeurt wel vaker dat studenten te laat waren. Ik kom dus iets bezweet en buitenadem aan, trek de deur open en..... zie Manuela staan.... Dat meen je toch niet van alle docenten die ze bij de universiteit van Salamanca hebben krijg ik haar weer! Het ging dus als volgt: "Hola Renée! Renée, Renée, Renée. Qué tal?" "Muy bien Manuela....." Geloof me dat ik heel veer verschillende emoties bij elkaar voelde. Ik kon wel door de grond zakken, ik was boos, ik kon in lachen uitbarsten omdat dit mij natuurlijk weer overkwam... Ja zo ging mij maandag ochtend. O en het leukste hiervan is dat ik haar nu voor grammatica heb, grammatica is het enige vak wat geen 1 uur duurt maar 2 uur... Ik heb haar nu elke ochtend voor 2 uur. Even voor de duidelijkheid, ze zingt nog steeds ze is echt precies het zelfde. Gelukkig heb ik nu nog maar 4 lesdagen te gaan.(vrijdag 12 juni is er geen school)
Het is wel jammer dat ik niet meer in de klas met Luise zit, nu kunnen we niet meer samen naar school lopen. Zij heeft namelijk lessen aan de andere kant van het centrum. We zien elkaar nog vaak genoegen, zo makkelijk dat onze kamers naast elkaar zitten en we ook nog eens een keuken delen.
Ook zijn dus afgelopen donderdag uitgegaan (pas om 5 uur in bed wat ik al zei) Salamanca is echt een hele leuke stad als het gaat om uitgaan, er zijn genoeg plekken waar je wat kan drinken en kan dansen. Natuurlijk zijn de bars waar de shotjes maar 1 euro zijn erg populair onder de jongeren. Jaja ik ben niet de enige Nederlander in Salamanca! Ik had de hoop al bijna opgegeven maar ik heb ze gevonden hoor, maar liefst 3 Nederlanders. 1 meisje uit Amsterdam volgens mij, ze was stomdronken en viel zowat op de grond. Dat was Nederlander nummer 1. Daarna spotte ik Nederlander nummer 2, deze knul rond de 195cm en met blond haar (echte kaaskop) was natuurlijk niet te missen. Eigenlijk wel grappig want het barst van de Duitsers hier in Salamanca dus elke keer als ik met Luise over straat liep en we zagen iemand die Duits of Nederlands kon zijn dan was diegene natuurlijk altijd Duits. (Ze was er zo van overtuigd dat hij Duits was, maar nee deze was Nederlands) Deze lange knul genaamd Jasper had ook al aardig wat op. Hij probeerde met een nogal dik accent tegen mij aan te praten. Na 2 zinnen vroeg hij of ik hier vrienden had. Ik vertelde hem dat ik het meeste optrek met 2 Duitse meiden. Hij vertelde me gelijk dat hij een hekel had aan Duitsers, waarom geen idee maar hij mocht ze niet. Bedankt knul ik zeg net dat ik 2 Duitse vrienden heb. Ik liep weg. Nederlander nummer 3 was Rein. Rein bleef maar vertellen hoe raar het was om Nederlands te kunnen praten. Tuurlijk dat was ook zo, ik vond het ook raar maar om daar 10min over door te gaan? Kom op. Maar omdat hij verder wel aardig leek vroeg ik hem om met ons mee te gaan. Rein had blijkbaar niet zo veel geduld. Mijn Amerikaanse vrienden hadden namelijk iets te veel op en waren niet zo snel. Ik had geen haast en vermaakte me prima om naar mijn Amerikaanse vrienden te kijken. Rein daarin tegen vond er niks aan en probeerde mij mee te nemen naar een andere bar. Hij bleef er maar op in gaan maar ik wilde niet bij de groep weg. Uiteindelijk ging we ergens anders heen. Luise probeerde gewoon wat contact met Rein te maken want hij leek opzich wel aardig. Ze kreeg er later spijt van, hij ging een beetje klef doen en vroeg volgens mij ook nog of ze een relatie met hem wilde hebbe.... Nee. Later op de avond gingen we een club in. Luise, Alex en ik gingen snel naar de wc toen Rein ons niet zag. Daarna zijn we snel uit de club geglipt en hebben we hem achtergelaten. Ik had wel weer even genoeg Nederlanders gezien op deze avond hahaha. Voordat we het wisten was het al 4:30. (we staan op om 4:30) Dus ja voordat we in bed lagen was het 5 uur.... Kort geslapen. Gelukkig hebben we een beetje in de bus richting Madrid kunnen slapen. Jup, we gingen die dag voor het weekend naar Madrid. Hier vertel ik in mijn volgende blog over.
Bedankt voor het lezen en een heel fijn weekend!
Buenos fin de semanana!

Tags: salamanca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Op woensdag 29 april 2015 ben ik op weg gegaan naar het mooie Salamanca. Hier mag ik voor 4 weken het leven van een Spaanse student leven.

Actief sinds 07 Mei 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 2724

Voorgaande reizen:

02 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Life in Salamanca

Landen bezocht: